"Tagga ner"

Pappas ord. Är besviken på mig själv, är ofta hård mot mig själv men här kommer en utvädering. Försöker att tänka klart och se både de bra och de dåliga från dagen.

Pappa var gullig och filmade både mig och Elin idag när vi hoppade våra rundor. Min första runda gick väldigt knackigt, fick inget flyt men vi tog oss runt hela banan utan några egentliga problem. Zydansie tyckte att läktaren var lite läskig när det var så mycket folk men skötte sig annars väldigt bra!

Andra rundan när jag kom in så kände jag, fan det är ju högt! Men bara att bita i det sura äpplet och sätta igång. Hoppade fram på två hinder och då blev jag taggad för de två hoppen kändes bra. Sen började jag hoppa och allt fungerade bra fram till hinder nr 5, där fick vi ett stopp och sedan var jag tvungen att göra två volter för att jag inte fick igång henne i galopp. Efter femman så hamnade jag i obalans och ville inte rida an mot en oxer som jag tyckte kändes hög i en halvdan trav, så tog en volt till då det ändå var som träning. 
Fick dock en nit och tog om den och då hoppade hon, sen var det ett räcke som vi avslutade med. Så summa summarum så fick vi 16 fel tror jag - inget tal jag kommer lägga någon större vikt vid. 

Första rundan kändes knackig och andra rundan kändes ändå bättre, men då fick vi lite stopp och jag som ville ta det säkra före osäkra och la extra volter. Sen när jag tittar på klippen så ser det inte alls bra ut, jag är i obalans i många hopp, använder hälarna, smackar massor!

Men jag måste också tänka på att det här var fjärde gången jag hoppade henne, hon hoppar stort och jag har inte riktigt kommit in i hennes sätt att hoppa även om det har blivit bättre. Sen var jag sjukt nervös så då red jag inte ordentligt heller...

Nu vill jag träna, träna, träna och träna. Både hoppning men också mina egna muskler, min bålstabilitet måste bli starkare så jag inte stör Zydansie. 

Men jag tycker att Zyd är fräck, hon är speciell och jag vill verkligen klara av att hoppa och rida henne på ett bra sätt!

Fin bild som Elins mamma tog efteråt:

Jag ser sammanbiten ut och Mango står typ och sover, med Elin och Zyd var fina <3
2013-10-06 @ 18:30:00 Mina tävlingar Permalink


Kommentarer
Postat av: estrid

Du är alldeles för hård mot dig själv. Du är duktig och du kan!!

Svar: Åh vad du är gullig! <3
Stella Hagel

2013-10-10 @ 16:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0