Helg utan ridning

Måste först bara få säga, läskigt hur jämnt i antalet de unika besökarna har varit i tre dagar nu. Exakt samma siffra?!

Som nämnt tidigare så har jag haft "ridförbud", men har ändå träffat favorit hästarna både lördag och söndag. Elin tog med dem till ridhuset båda dagarna så passade på att komma och spendera lite tid med dem. Blir inte så mycket nu när skolan är igång men hoppas att jag snart får grönt att rida, ska kolla med skolsyster imorgon - vill inte göra det värre genom att rida för tidigt. 

I lördags så red Elin Zyd så då stod jag och myste med Fresa & Cereza i mitten av ridhuset, helmysigt var det. Cereza kom och pussades lite då och då, medans Fresa upptäckte att jag var väldigt användbar - jag kunde stå där och klia henne på undersidan av huvudet under en lång tid.
Busade sedan lite med Fresa, körde en väldigt väldigt kort stund lite NH-aktiga övningar - hon gick på en volt runt mig. Sen gjorde jag lite vändningar så hon bytte varv och då blev hon busig - så himla charmig så hon fick ta några varv i galopp bara för att hon blev så sprallig.

Söndag så stod det löshoppning på schemat, filmade slut på batteriet så har massa klipp på Zyd när hon hoppade, men endast något enstaka på Fresa & Cereza. Väldigt frustrerande att jag inte såg till att det var fulladdat innan, det misstaget kommer jag inte att göra om igen!

Tänker inte sätta mig nu och försöka klippa ihop en film från igår när de hoppade, då det tog tre timmar sist. Men den kommer förhoppningsvis upp imorgon!
2013-09-16 @ 21:28:59 Cereza ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0