Hoppning i ridhus

Hela gänget igår utom pappa bakom kameran

Hoppningen igår alltså, vet inte vart jag ska börja. Elin kom med alla tre damer till ridhuset och då började jag gå runt med Zydansie så hon fick titta på alla läskiga saker så som speglar, skiftande färger i underlaget och ett upplyst bomrum. 
Efter det så satt jag upp och vi tittade på allt igen, Zyd är inte så van vid ridhus så hon var väldigt spänd i början och tyckte att det här var en väldigt dålig idé. Tog även några varv i trav och försökte få en låg och lång form, lite samma arbete som dagen innan. Gjorde några galoppfattningar åt båda håll och sedan började jag att hoppa.

Jag fick jobba väldigt mycket med att försöka få upp hennes huvud när vi hoppade, så att hon skulle se hindrena då hon gärna kröker ihop nacken men då hinner hon knappt se hindret innan det var dags att hoppa. 

Det absolut första skuttet så höll hon på att hoppa mig ur sadeln, det var ett lite kryss och Zyd hoppade HÖGT! På´t igen och då gick det lite bättre, men tog väldigt många hopp innan jag började komma in i hennes sätt att hoppa. Hoppade lite studs, kombination men annars hinder med långa galoppsträckor emellan.

En av gångerna när vi skulle hoppa studsen där avståndet var för en kort galopp, vi kom in i en väldigt fartfylld och stor galopp så Zyd tvärstannar och jag hamnar framför sadeln. Men lyckades hoppa tillbaka till sadeln igen då hon stod stilla så snällt, jäklar vilket grepp jag fick i sadeln efter det av Zydansies svett ^^

Hoppade grind och sedan ett enkelt rättuppstående ett galoppsprång fram, skulle ta det igen och när vi är över grinden känner jag "fan vad högt det är", men hinner inte tänka längre innan Zyd tar i och hoppar. Vi fick dock med oss bommen men det var lite för kort emellan för att hon skulle hinna upp med benen. Tog samma igen sen men efter att ha längt lite och då kom vi över, fick dock inte en lika bra känsla men men. 
Fick sen veta att hon snabbt hade höjt upp det bakre hindret på 1,05m och det tycker jag är ganska högt ändå

Zydansie skötte sig verkligen jätte bra, vi fick några stopp men det var inte någon stor grej. Måste bara säga att hon har en så underbar inställning den där damen, även om vi kommer jätte snett eller långt ifrån så satsar hon och försöker ta sig över. Vilket oftast resulterade i att vi tog oss över utan att riva, en jätte bra egenskap skulle jag säga att det är!

Passet i sig bjöd på en skräckblandad förtjusning, höll på att åka av några gånger och det blev lite väl flängigt över hindrena många gånger men det var också jätte roligt. Härlig känsla att jobba ihop med Zydansie!
Elin var återigen en så otroligt stor tillgång till detta pass, hon visste exakt vad jag skulle göra och gav mig massa bra tips!

Pappa filmade så har nu suttit och fixat med den här filmen i tre timmar utan att överdriva, ett nytt program så det tog hemskt lång tid.
Kolla jätte gärna i HD, eller höj iaf kvalitén för den som kommer automatiskt är verkligen kass

2013-09-08 @ 16:53:00 Zydansie ♥ Permalink


Kommentarer
Postat av: Ebba Lagerström

Herre gud, hon kunde hoppa ;)

Sv : Jaaa, det var verkligen super kul!!! <3 :D

2013-09-08 @ 19:11:17
URL: http://ebbalagerstrom.horseworld.se/
Postat av: Elin

Ja hoppa kan hon min lilla dam, men även nita när hon inte känner sig helt tillfreds med hindret/hindren ;)Du gjorde ett toppen jobb, och som första hoppningen med henne ser jag en ljus framtid för er ;
Mysigt att se Fresa och Cereza i bakgrunden också, alla mina älsklingar och underbaraste människorna under samma tak <3

Svar: Jag tycker även att Vigge gjorde videon mycket mer personlig också, så himla charmig! Åter igen ett stort tack!!
Stella Hagel

2013-09-08 @ 20:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0