Bus i skogen

Igår blev det en uteritt på Fresa med Elin & Zydansie, Mia & Mango samt Elise & Star.

Vi red ut i en skog och utforskade, utan stigar och bara myste runt. Även ett möte med två älgar, men dem smög vi förbi i rädsla om att de skulle jaga oss ^^
Avslutade turen med galopp på en stig i skogen, fick först ligga före och bröt sedan av för att det började gå fort. 
Mia och Elise fortsatte galoppera och sedan när jag skulle hänga på efter dem så exploderade Fresa ^^ Det gick så sjukt fort, för fort om man tänker på att det var på en stig i skogen med svängar och leriga partier. Men tappade tygeln med ena handen och försökte att bara hänga med där jag satt barbacka. Det gick så sjukt fort så att vinddraget gjorde så tårarna rann!
Det var helt klart intressant och nu har jag provat det också, Fresa verkade otroligt glad och nöjd med sig själv efter det!
Annars var det trevligt att få sitta lite på Fresa igen, ska nu försöka lära känna henne lite mer från ryggen - har varit mycket Zydansie under hela tiden Fresa har haft Cereza :)
 
Därefter blev det en lugn tur i skogen på Maggie med Cereza i handen då Elin skulle fixa lite i hagen. Väldigt mysigt till att börja med och när vi kom ut på ett fält så stod vi och bara myste i solen en stund. Därefter hade jag lite dikesträning med Maggie som inte gärna ville stå i diket, men efter lite övertalning så funkade det!

På vägen tillbaka så blev det ganska många halter och lite backning då antingen Maggie bara tågade på i riktigt snabb skritt så att Cereza var tvungen att trava efter, då gjorde jag halt och backade något steg för att visa att jag försökte säga något. 
Var även tvungen att backa några gånger då Cereza tyckte att hon skulle gå på andra sidan av trädet så vi fastnade. Då tröttnade Maggie på mig och med den attityd hon har så bockade hon av mig ^^
Hade jag inte haft Cereza i handen hade jag nog suttit kvar med när Cereza drog mig bakåt samtidigt så gled jag av. Tur att jag satt på ponny för då var det inte så långt till backen ;)
Ställde mig snabbt upp och backade Maggie igen för att visa att jag inte uppskattade hennes beteende innan jag satt upp och vi skrittade tillbaka till hagen ^^
Den där ponnyn har lite temperament!
Men inte skada skedd och är inte ens öm i kroppen idag, nu har jag provat på det också så man får ha koll på Maggies lilla räv bakom örat ;)
2014-04-05 @ 12:32:19 Cereza ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0