Dressyrträning gånger 3

Uppdateringen har inte varit på topp men det är en vana här, jag jobbar med intervaller ;)
 
I söndags så var det dressyrpass gånger 2, först på Maggie och sedan på Fresa. Elin var en ängel och höll lite lektion för mig. Något som jag verkligen måste jobba på är att räta på mig och ta tillbaka axlarna, har verkligen legat på latsidan där och har en vana att verkligen säcka ihop ^^ 

Kände bara lite på Maggie, försökte att hitta en lugn trav och gjorde mycket serpentiner samt lite voltarbete. Riktigt roligt att känna lite på henne och det känns inte alls som hemma plan, fast nu känns det bättre att sitta på ponny - känner mig inte fullt lika lång längre :)
 
Efter det så blev det ett kortpass på Fresa - även där att bara försöka att känna in mig lite på henne. Försöka få en lugnare trav med hjälp av min lättridning och sen några korta skänkelvikningar. Även ett litet kort galopparbete, där kände man tydligt att Fresa är starkare i ena bakbenet så att galoppen var lättare i ena varvet. Men fantastiskt kul att få sitta på Fresa lite och guldvärt att ha Elin på marken som instruerade mig! <3
 
Sen i måndags så blev det en dressyrlektion på Roxanna som jag fick av Viktoria i födelsedagspresent, Viktoria red också med på den lektionen på en annan ridskolehäst!
Roligt att sitta på Roxanna igen men det är tyvärr inte alls samma häst som i somras, fast det är inte så konstigt. Nu är hon ganska stel i sidorna och väldigt stark men efter lite lösgörande arbete så blev hon riktigt trevligt mot slutet :)
2014-04-17 @ 22:59:05 Fresa ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0