Gårdagens tävling

Igår så åkte jag och Elin ut till damerna i hagen, kraften gavs och svansarna blev lite tvättade. Sen skrittade vi över hästarna hem till Elin för att lägga på sadlar, sätta på träns och själva byta om. Blev lite mycket tidsfördriv med sadelgjordarna och när hästarna väl var klara så ringer Mia till Elin och säger att våran grupp är på väg in i ridhuset!!

Snabbt byta om och försöka glömma bort att man behöver gå på toa för istället trava i världens fart till ridhuset och gå in. Jag har ofta mycket problem med att jag blir så nervös men nu när det blev så pang på så han jag inte tänka på det ^^

Visade några hinder för henne och värmde sedan upp i lite trav innan jag tog galopp då damerna redan var varma nu efter våran travsträcka till ridhuset. Zydansie hade verkligen vaknat till av den snabba traven så hon lyssnade nu riktigt bra för galoppen! 
När det var min tur att hoppa så fick man först hoppa fram på tre hinder och det gick som rinnande vatten. Det bara funkade och jag fick en go känsla i magen. 
Sen när jag fick startsignal så gick det också riktigt bra, men det var ett litet räcke som hinder nr 4 där man skulle hoppa rakt emot läktaren - hindret stod placerat relativt nära läktaren. Jag tyckte att jag kände att Zydansie var med mig och att hon inte tvivlade men sista metern så ångrar hon sig och sätter i bromsen. Skyller varken på henne eller mig för det, hon tycker läktaren är läskig och det vet jag samt att om jag hade uppmanat henne lite extra så hade hon säkert tagit det. 

Vände runt en konstig väg och fick nu en väldigt vinglig anridning mot hinder nr 4 så det blev ett ytterligare, väldigt onödigt stop. Tog det sen igen och då kom vi över och red sedan klart banan utan problem <3 Jag är verkligen toknöjd över den här rundan, vi hoppade tillsammans idag och fick ett riktigt bra flyt. Nu är det bara att jag till nästa gång är lite mer med om man hoppar mot läktaren :)

Film som bästa Viktoria filmade:

 
 
Efter min runda så lekte Elin runt en runda på Fresa, som resulterade i att Elin vann 70cm klassen som hade stilbedömning. Fresa var tokglad att få hoppa runt lite och rejsade på under ärevarvet ^^

Därefter skulle Elin hoppa en runda på Zydansie fast 80-90cm klassen så hoppade upp på läktaren och filmade henne. Även denna klass tog Elin hem ^^
Man blir nästan lite frustrerad när Elin rider, det ser så fruktansvärt enkelt ut! Haha nej men hon är verkligen tokduktig och är så glad att det är mig hon har valt som får rida hennes hästar <3
 
Roligt också att det är så många som säger att de tycker att Zydansie är så snygg! Det tycker jag verkligen också och är himla mallig att få rida runt på denna snygga häst <3
2014-02-03 @ 17:30:00 Mina tävlingar Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0