Maggie

Igår när jag och Elin åkte bil ut till hagen innan löshoppningen och gick in i hagen, så blev det ett stort frågetecken i mitt ansikte... 
Det var inte bara Fresa & Zydansie i hagen utan en till häst, man skulle kunna tro att det var Mango om hästen var bortvänd men såg ansiktet och det var inte Mango?
Sa väldigt logiskt till Elin "Det är en till häst i din hage?", och som den ret-fia hon är så sa hon bara ja och gick vidare ^^

Efter lite utfrågning så fick jag veta att Elin och hennes pappa hade varit iväg och hämtat hästen under det senaste dygnet och att Elin har hästen skriven på foder för ett halvår, en liten överraskning för mig som Elin hade haft riktigt svårt att inte avslöja, kom det fram ;) 
Hon heter någonting lång och krångligt med bland annat Miss Magic men kallas Maggie, är född 2002 och är en welsh cob. Hon är precis en ponny då hon är 148 i mankhöjd.

Så den här damen kommer vi nu att jobba också men största anledningen till att Elin har henne är för att Zydansie inte pallar att bara vara två hästar i hagen nu när Cereza är på avvänjning i Stockholm, hon blir knäpp och väldigt ilsken av sig. Så då kommer Maggie in i flocken i hopp om att Zyd kommer att börja lugna ner sig och bli sitt vanliga jag.
Här har vi henne, ska bli roligt att lära känna henne och hoppas att vi kommer ha många roliga träningar och turer tillsammans!
2014-02-18 @ 00:20:53 Maggie Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0