Gårdagens galenpanna och löshoppning

Igår var tanken att jag skulle ta en tur på Wilmer i skogen, bara suttit på honom någon enstaka gång men tyckte att det skulle bli kul - han är så maffig!

När jag väl fick på repgrimman med hjälp av att jag stod på en sten, han har en hög nacke och ville inte sänka huvudet, och vi var på väg bort från hagen så började han skrika och stressa upp sig. Han gick ifrån sina älskade damer och var helt uppe i varv, när jag satt på så funkade det varken att svänga eller broms så satt av och tänkte fortsätta det hela lugnt men han bara tågade på och hade sig. Jag hade ingen kontakt alls med honom och visste heller inte hur jag skulle få det så vi traskade tillbaka till hagen då hela njutningen men en tur i skogen försvinner när hästen är uppstressad - tyvärr

Han har blivit helt fäst i Elins tjejer så det är svårt att kommunicera med honom - men han är snygg
 
Sen till kvällen så var det löshoppning i ridhuset med Fresa & Zydansie, hade byggt fram alla möjliga läskiga hinder när Elin kom med dem. Lite miljöträning för dem med konstiga och ovanliga hinder :)
De skötte sig bra och reagerade inte alls så mycket på mina fantasifulla hinder som jag hade hoppats ^^
2014-01-06 @ 19:11:49 Allm�nt Permalink


Kommentarer
Postat av: Elin Ringqvist

Han är så sjukt snygg!

2014-01-06 @ 20:58:53
URL: http://ringqvistelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0