Krasslig och mycket tankar

De senaste dagarna har jag gått med huvudvärk, halsont samt med en varm panna - men kände att man inte kan skippa första veckan i skolan så jag har dragit mig dit varje dag.
Ungefär två veckors lov och sedan direkt tillbaka till samma gamla rutiner. Otroligt hur fort man får in rutiner att gå upp för alla trappor i skolan, klä av sig ytterkläderna, gå till sitt skåp och hämta sina böcker innan man går vidare och sätter sig utanför den salen man ska ha lektion i. Blir som en rutin och det är inte mycket hjärnverksamhet som behövs då inte. Min skola är en ambitiös skola, inte att vi hade en chill första dag utan anteckna och få läxor direkt... 

Hade svårt att somna i måndags kväll, dagen innan skolan började igen. Fick ångest när jag tänkte på hur fort tiden går, halv tiden på gymnasiet är klar och sen måste jag veta vad jag vill bli/ vill göra. Idag sitter jag framför datorn utan en tanke på högskola, skjuter bort frågan så fort någon frågar men det skulle vara en bra fråga att ta tag i. Mycket tankar som snurrar, göra någonting banbrytande i mitt liv, är jag nöjd och glad med hur jag har det nu eller är jag tråkig? 

Idag stängde jag ute världen, hade lurarna i öronen i flera timmar och bara lät tankarna få vila. Stänga ute allt prat och bara fokusera på mina uppgifter i skolan, otroligt skönt!

Tankarna har gått lite till mina tävlingsplaner eller förhoppningar, vad vill jag tävla, vilken svårighetsgrad är mitt mål och vad vill jag klara av efter det här året. Hur långt vill jag komma under det här året med Fresa & Zydansie, sitta på Fresa mer helt klart! Har inte ridit henne många gånger med sadel då hon har varit mamma ledig en lååång tid nu av olika anledningar. Någon hopptävling med Fresa och har jag tur kanske en dressyr också, Zydansie hoppning men dressyr är en fråga jag lämnar obesvarad. 

Höjder och mål för det här året är svårt att sätta, så mycket kan hända när det har med hästar att göra (både gott och ont) men jag hoppas att det blir några tävlingar men främst av allt hoppas jag på en hel del träning i både dressyr och hoppning så jag själv känner att jag utvecklas i min ridning - det behövs inga tävlingar eller placeringar för det utan den egna känslan och skillnader på bilder och filmklipp. 

John Moore - en av mina idoler
2014-01-09 @ 17:57:17 Händelser Permalink


Kommentarer
Postat av: Elin Eriksson

Skoldelen kan jag inte hjälpa dig något men inom hästdelen stöttar jag dig till 100% <3

Det kommer bli toppen ;)

2014-01-09 @ 20:47:19
URL: http://misselineriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0