Otroligt kall men härlig tur i snön!

Idag så blev det en uteritt med Elin så snart jag kom hem från skolan, jag på Zydansie och Elin på Fresa.
Sadlarna åkte på och träns innan vi gav oss iväg på en tur i snöstormen - trots vädret var jag glad för jag var äntligen på hästryggen igen med fantastiskt sällskap!

Galopperade på fält och ett av tillfällena när det blev lite tävling, med motvind plus att det snöade så gick det så jäkla fort så det kändes som snöflingorna skar i ansiktet! Haha men det var en helt underbar känsla att galoppera ihop med Elin och dameran över ett snöklätt fält, synd att man inte riktigt har tid att verkligen njuta av det då eftersom adrenalinet pumpar in men hej och hå vad kul det var!! 
Fantastiskt kul att känna när Zydansie galopperar på och verkligen jobbar in under sig med bakbenen!

Blev sedan att skritta tillbaka på nöjda hästar genom skogen. En riktigt lyckad ritt i mitt tycke som var sjukt rolig! <3
När vi kom tillbaka så "tvingade" Elin mig att ta av mig de blöta och iskalla ridbyxorna för att ta på mig hennes termos som hon hade med. Har aldrig sett mina ben så röda förut och jag är tacksam över att jag fick låna dem!

Elin och Fresa får stå för bilden idag, en kväll i ridhuset när Elin skrittade runt lite utan huvudlag eller sadel

Måste bara ta med den härliga bilden Elin tog på mig och damerna medans vi väntade på bättre tider, tycker den ser helmysig ut så stal den från henne (a)
 
2014-01-31 @ 21:17:00 Allm�nt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0