Skutt och mys

Var ute hos damerna igår förmiddag, satt på ponnyn innan nio men det var redan då varmt!
Träns och barbacka padd, tur i skogen i alla gångarter. Travade först fram lite innan vi tog galopp i backar och på stigar, gud vad jag har funnit kärleken till galopp - helt underbart när man sitter på en säker häst! 
Maggie som inte gått så mycket sista tiden vad jag har förstått, hennes ögon lyste av lycka och hon frustade nöjt. Vi red en väg där det finns lite terräng hinder, red förbi alla och tittade på dem. Maggie sa att hon ville - jag sa att jag sitter nog inte kvar men okej ;)

Kollade på alla några meter innan så vi inte kom i galopp och det såg tokigt ut. Fixade galopp från halt flera gånger och hej & hå vad det gick. Hoppen var inga problem alls och hon hoppar så runt och fint! När vi hoppade och riktningen var hemåt så efter skutten gick det fooort, hade jag inte haft det lite starkare bettet hade vi inte stannat förrän vi var tillbaka i hagen ;)
Nej men en underbar ridtur med Maggie, både hon och jag uppskattade det <3
 
Efter det så satt jag upp på Zydansie, ni läste rätt - underbara olycksbådade hästen <3
Vi gick på en stig i skogen och allt var läskigt! Hon har nu massa energi så hon lägger den på allt hon kan hitta på. När vi sen vände för att gå hem så försökte jag ha så lång tygel som möjligt, har man kort tygel så kröker hon ihop hela nacken och halsen massa. Mys i skogen menades idag inte någon form. Den långa tygeln hade jag men fick vara snabb flera gånger att samla ihop den för så fort det gick upp eller ner i form av en backe så skulle vi trava :') Hon vill så gärna nu och det är kul att känna, bästa hästen <3 
Har verkligen saknat hennes rygg och kände idag att förtroendet för henne har försvunnit lite men det är inte så konstigt, bara att bygga upp igen :)
2014-07-23 @ 17:51:33 Maggie Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0