Upp på hästryggen igen

Sist jag hoppade Bolero så blev allt fiasko, igår tog vi nya tag i ridhuset, pappa med kameran och världens mest peppande vän och coach Elin.

Värmde upp över bommarna som sen skulle hoppas och mycket tempoväxlingar, så att jag skulle kunna båda öka och minska, samt att även åskådare skulle kunna urskilja nyanserna. 
Galoppbommar på volt var en av dagens svåra uppgifter enligt Bolero, han försökte hoppa undan eller rusa över dem - ägaren har aldrig gjort det med honom sa hon så han tyckte att det var jobbigt och nytt. Avslutade bra på dem och sen lite småskutt och fokus på att hoppa av nära och att han inte får hoppa om han rusar eller biter tag i bettet. Han måste förstå att det inte är okej då det kan bli farligt. 

Sammanfattningsvis så är jag nöjd, har nu även sett filmklippen efteråt och finns alltid saker man inte är 100% nöjd med men kort och gott ett nyttigt pass för både mig och honom. Väldigt givande och känns som att Elin verkligen öppnade upp mina ögon ingen, inte tjura ihop då det inte går utan hitta en lösning. 

Film som mina goa far filmat:
2014-07-26 @ 22:00:14 Bolero Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0