Det är bra att andas samt komma ihåg banan ;)

Tävlingen idag gick riktigt bra, nöjd nu efter att ha kollat på filmen och allt! :)

Jag stod och var orolig vid tävlingsbanan då Elin skulle rida över Fresa, 70cm klassen skulle precis börja, jag var start fem och vart är Elin?!?! Som tur var kom hon precis då så jag fick sitta upp på Fresa och kunde slappna av lite. Kände på gångarterna i ridhuset, kändes helt okej så gick då ner till tävlingsbanan.

Elin skulle filma mig så efter min ritt skulle jag filma henne samt Mia och Elise. Hon må vara riktigt duktig på att rida men glömmer sitt uppdrag och missar att filma grundomgången ^^ Hon fick omhoppningen på film så det känns bra - tack :)
Grundomgången funkade utan problem och då blev det omhoppning. Kunde banan och hoppar hinder nummer ett, tar en kortare sväng till nummer två - slappnar av då vi fick till svängen och kom över! Dock så skulle jag göra en snäv sväng direkt efter tvåan men glömmer vägen så tappar några sekunder - ska påminna mig själv nästan gång att det är inte klart förän man är i mål ;) Sen gasade vi på lite till trean och hoppade fjärde och sista hindret. Allt väldigt odramatiskt och Fresa var pigg, men inte hoppat henne överdrivet mycket så satsade på en bra känsla vilket jag hade! 
Supernöjd över min och Fresas runda :)
Var helt andfådd efteråt, var nämligen så att jag glömde andas och klart att det blir lite jobbigt då!
 
Sen Elin som är en stjärna på hästryggen vann serien, klubbmästare på häst samt individuellt i sin klass. Jag måste nog säga att jag är en stolt medryttare som får vara med Elin och hästarna! Stort grattis!!
2014-06-01 @ 16:12:52 Fresa ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0