Manke

I lördags hade jag slutprovet för gröntkort kursen, hade alla rätt och är nu klar med det :)

Igår jobbade jag i stallet från sju till tolv under förmiddagen, hade uppskattat en sovmorgon efter en häktisk vecka men får lite extra pengar i plånboken istället :)
Därefter blev det hem en sväng för att få i sig lite mat innan jag cyklade ut till damerna. Började med att ge kraft och borsta av dem lite innan jag tog ner Fresa till det lilla fältet i hagen och jobbade lite med henne.

Fresa var värsta energiknippet och såg så himla glad ut över att få lite uppmärksamhet. Hon fick både trava, galoppera och ta några enstaka skutt över hinder just för hon blir så himla glad :') Hon är fantastiskt rolig att jobba med, hennes energi och för hur lyhörd hon är! <3

Sen fick även Maggie jobbas lite i NH, dock inte alls lika explosiv eller lyhörd som Fresa men F är å andra sida speciell! Tog några galoppfattningar med Maggie, samt lite byten av varv då jag ville ha henne uppmärkssam - avslutade även här med något skutt över hinder som träning :)

Därefter åkte tränset på Zydansie och vi skrittade bort till ridhuset, lite barbackahoppning stod på schemat och på vägen till ridhuset tog vi någon kort galopp bara för att känna lite på det hela.
Travade fram lite på en otroligt skumpig Zydansie och även lite galopp innan vi tog oss över bommar som låg på marken. Zydansie hoppar ofta även fast att det bara är en bom på marken ^^
Det funkade bra men kändes väldigt ostabilt, skulle sedan ta en långsida men ett litet skutt, ett galoppsprång med en bom för ett litet hinder ut  också. Vi kom in lite tokigt och det hela blev lite knas så det slutade med att Zydansie hoppade den sista ut lite konstigt och jag landade sen på manken. Fick fruktansvärt ont och avslutade tyvärr passet där då jag blev svullen och otroligt öm mellan benen.

Trist att avsluta passet med ett dåligt hopp och en skada men förhoppningsvis blir det hoppning på fredag (med sadel!!) så det ska bli kul!
Bild från igår:
Haha tokfia <3
2014-03-17 @ 16:02:22 Arbete från marken Permalink


Kommentarer
Postat av: Sofia Krantz

Synd att det avslutades dåligt men det verkade ju att gått bra med de andra hästarna i alla fall. :)
Men då är Zydansie precis som Major, han blir helt överlycklig när det är enstaka bommar. Då tar han också i så mycket han kan och tar det som 1 meters hinder.

2014-03-21 @ 17:44:16
URL: http://sofiakrantz.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0