Skritta är svårt /Fresa

Idag så hade jag favorit damerna och min kära far var med ut och fotade. 
Började på Maggie, lite dressyr på fältet. Red idag på ett rakt bett, har tidigare bara ridit henne på pessoa. Kände att vi hade lite svårt att förstå varandra i det, fick inte riktigt igenom mina hjälper - hade svårt att få bort bogen och få igenom ställningen. 

Men annars så skötte hon sig bra, var väldigt pigg och lyckades inte hitta den långa låga formen förrän i slutet då hon så gärna ville springa. Vi jobbade på det men hon sa att hon var pigg :)
Kändes helt okej men får prata lite med Elin om bett, kanske jag som var otydlig.
 
Efter det så jobbade jag lite AK med Fresa, hon är lika svårflörtad som vanligt och jag har svårt att imponera på henne då jag fortfarande kan så lite :)
Men försökte lite och hon gjorde det jag bad om. 
Därefter så tog jag på träns och sadel på Fresa då jag fått order om att jogga henne en tio minuter. Hon ska börja sättas igång nu. 
Fresa hon visade mig snabbt att skritta är SVÅRT! Hon började småtrava hela tiden, energi hade hon. När jag väl fick henne att skritta en stund så började vi trava och det gick bra, om något lite väl snabbt men var svårt att hitta den lugnare traven. Travade runt lite och det krävdes fullt fokus från mig då Fresa ville galoppera iväg X antal gånger. Även då det är jätte kul att hon har lite egen vilja och att hon visar vad hon vill så vågade jag inte låta henne galoppera längs en sida, det fanns så mycket energi i den där kroppen så jag misstänker att det hade blivit en bockig-galopp! Då Elin sagt att jag skulle jogga henne så tänkte jag att vi kan spara på galoppen till en annan dag ;)
Haha busfia som började galoppera ^^ 
 
Därefter så skickade jag upp pappa på Zydansie barbacka och jag gick med Cereza så gick vi ut en mysig sväng i skogen. Jätte härligt väder och återigen är det så kul att se hur bra hand Zydansie har med pappa som inte är jättevan barbacka eller på hennes rygg.
Toppen dag i hagen och stort tack till pappa som tog kort! <3
2014-05-02 @ 19:01:00 Fresa ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0