Great Britain

För några veckor sen så flög jag till England med min fina vän Iqra. Skolan bjöd på kostnaden för flyg samt boende och när vi var där så genomförde vi en intervju med en kille från Grey London, en marknadsföring byrå. Ett av de största arbeten som vi kommer att ha i Engelska 7 som är kursen jag går nu.

Flyget gick bra, vi satt inte tillsammans men satt med två britter, män i 40års åldern som var otroligt trevliga! Vi pratade i stort sett hela resan och här började jag värma upp min engelska, fick en grym start på detta lilla äventyr!

Det var endast en natt vi skulle få spendera i England och vi var framme ungefär halv tolv så vårt schema var tajt! Tog direkt bussen och sen tunnelbana, efter mycket om och men, för att komma fram till där vi skulle bo. Bodde på området Elephant and Castle och ett ställe som heter SafeStay. Inget alls att klaga på där, stormtrivdes verkligen :)
Lite annorlunda då det var fyra andra som sov i samma rum som oss, en kille från Indonesien, en kille från USA och sen två från England - en kille och en tjej.
När vi kom fram så träffade vi två av dem, sen snabbt ombyte och sen iväg för mötet då det var ont om tid!! Kom precis i tid och hela intervjun gick riktigt bra, trevlig kille och vi fick svar på våra frågor.

Sen gick vi och letade efter ett matställe i över en timma, vi var på ett väldigt fint område och all mat kostade runt 150kr och uppåt. Nu var vi bara hungriga och ville inte äta på värsta fancy stället då vi bara ville mätta magen.
Slutade med att vi satt på en italiensk restaurang som heter Vapiano, finns även i Sverige. Blev en pizza som fick mätta magen, när vi räknade på hur länge vi gått utan mat så var det 11,5timmar och då undantag för endast några godisar från en gott&blandat påse... Skräpning, det är på tok för långt tid!!

Sen tillbaka till hotellet och varva ner. Allt eftersom så rullade våra sovkamrater in och vi fick hälsa på alla. Ett riktigt härligt gäng, vi pratade och skrattade ända tills klockan var fyra på morgonen och vi skulle upp åtta. Bara att försöka blunda så man skulle ha lite energi till dagen efter. Helt underbar dag!

Dagen efter så blev det frukost på hotellet och sen iväg. En sväng in på en gigantiskt Primemark med 4 våningar, fick med mig ett par galet snygga skor därifrån för ynka 170kr. Sen lunchade vi och jag tog en baguett samt smoothie.
Därefter blev det att åka mot flyplatsen igen och sen flyga hem. Otroligt trötta men lyckliga lämnade vi detta trevliga land och fick ett minne för livet! <3