Uppe på Fresa igen

I lördags satt jag upp på Fresa och red ut en sväng med Elin och Anton i regnet. Var många månader sen sist och kändes väldigt mysigt att sitta på F igen, hon är ju för go. Blev klättring i skogen och sen en gräszon där jag först travade längs hela. Fick en otroligt trevlig trav, mjuk och hon kändes så himla positiv!
Tänkte trava tillbaka samma sträcka men Fresa hade sett att de andra fått galoppera och då sa hon att hon också förtjänade det. Hade hört av Elin att F varit otroligt pigg och då jag inte suttit i sadeln på länge så vågade jag inte fatta galopp, men hästen bad så snällt om det så det slutade med att vi galopperade. Ett friskt tempo och försökte jag bromsa lite började hon studsa åt olika håll så lät henne löpa den lilla sträckan som var kvar i eget tempo. Fick en liten kick av det och bara log efteråt. 

Kändes bra att sitta upp en sväng efter så pass lång tid men inget jag egentligen har saknat i vardagen. Absolut har jag saknat hästarna som individer men inte "måstet" att åka ut varje vecka. Så det var rätt val att sluta rida för nu, måste prova lite annat. 
Men trots det så oj vad härligt det var att sitta på underbara Fresas rygg, henne tycker jag om!
(Suddiga bilder var det enda jag hade att erbjuda från denna tur)
2015-07-21 @ 22:59:00 Fresa ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0