Hoppas ni blir nöjda då & läser :D

Fått en anonym kommentar om att jag kan skriva om första gången jag red Alex & så. Så här kommer det ifrån hur jag minns det :)

Mamma var inne på SRF:s (stjärnholmryttarförenings) hemsida & då såg hon att det fanns en annons där om någon som behövde medryttare. Inte så långt bort, gångavstånd till stjärnholm stog det :)Det stog också att det var en valack 1.69cm hög har jag för mig. Stor & snäll. Så mamma frågade om hon skulle ringa på nummret som stog & jag svarade JA direkt (a) Sen när hon kollade vem som lagt in annonsen såg vi att det stog Titti & henne hade jag träffat många gånger förut... Men mamma ringde åt mig & några dagar senare åkte vi & hälsade på Alex & Titti! Men Alex gick inte själv i hagen utan där gick också en vit,tjock ponny som var pensionerad från örstigsnäs. Och det var inte vilken ponny som helst utan Dougle som jag hade min första dressyr tävling på :D Jag red på örstigsnäs ridskola när jag började så det var därför jag ridit honom & kände igen han :) Men iallafall så provred jag Alex på en äng vid bilvägen & jag var rädd för att han skulle bli rädd när bilarna körde förbi så fort men han brydde sig inte... Men jag kommer också ihåg att ängen var ojämn & Alex var jätte skumpig & ville bara ha så kort tygel som han var tvungen att ha... Men jag skittade & travade runt där men vågade inte galoppera för jag visste inte vad Titti skulle säga då & jag vågade inte fråga (a). Men sen tog jag av sakerna & så frågade Titti när jag kunde ta Alex nästa gång,så jag valde en dag & då hade jag mamma med mig men då var inte Titti med & jag var rädd att göra fel. Men jag gjorde rätt vad jag minns & då red jag på en gräs plätt bakom stallet som nu är våran ridbana. Då prövade jag hans galopp & då galopperade han jätte sakta med det gjorde inte mig något för det var så behaglig galopp lång med ganska långsam. Den dagen kände jag mig som den lyckligaste ungen på jorden. Så känner jag mig än idag för att jag får rida en så fin häst, han är helt enkelt en STJÄRNA!  Även om han har sina påhitt ibland & om någon kommer släpandes på en gran i snön måste man stå & glo ut den...
älskar jag honom för den han är <3


Min nyaste tagna bild på honom <3

Haha min nyaste bild på Dougle <3
2010-12-21 @ 21:53:08 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

riktigt kul :) det skulle var kul om du skrev lite hur mycket hästarna betyder för dig, om du vill jobba inom hästsporten och vad dina mål är med ridninge :)

2010-12-21 @ 23:26:58
Postat av: Vikki

Naaw :) Va fint :D<3

2010-12-22 @ 14:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0