Nu fick jag något att bita i...

Om jag skulle vilja jobba med hästar som heltids jobb så beror det på... Som ridlärare skulle jag inte vilja vara att stå i mitten i ett ridhus, säga åt folk vad dem ska göra & skrika slut på halsen... Nej så skulle jag inte vilja jobba, eller jag det där är min syn på att vara ridlärare det är säkert roligt också men alltså det är inte ett sådant jobb jag söker...Men att jobba på ett stuteri eller någonstans där man rider in hästar iallafall skulle jag kunna tänka mig att jobba som... Inte hela livet men under en tid. För jag tycker att det är intressant att hästar kan vara så olika beroende på hur man rider in dem, så det skulle vara roligt att se om man själv vet hur man lär en häst att börja skritta utan spö/sporrar. När hästen inte vet vad skänkeln betyder o.s.v. Det vore en utmaning men ni som känner mig vet att jag inte ger upp i första taget :)
Vad hästar betyder för mig är en otroligt svår sak att svara på men jag ska försöka fatta mig kort...
Hästar i sig är helt underbara djur som för det mesta gör som vi vill även fast dem kan skita i oss för dem är mycket större än oss,väger mycket mer & kan vara riktigt farliga för oss om dem bara vill. Så jag tycker det är intressant för vad tjänar dem på att vara snälla mot oss & göra som vi vill? Förutom att dem har mat & inte behöver frysa? Eller ja jag tror inte man struntar i att lägga ett täcke på hästen rygg när det är minusgrader ute bara för att den inte gör som man vill, inte heller struntar att ge den mat då... Men för mig är otroligt vackra djur & min fritid. Vad vore vi utan hästar egentligen? Då skulle det ju bara gå massa "mans" sport på tv på Eurosport (fotboll hockey & liknande). Och vad skulle alla tjejer som inte gillar foboll,dans eller sång då göra på sin fritid? Jag tror att ungdomarna skulle vara mycket tjockar & latare än dagens ungdomar för det är jätte många som rider & det är deras träning, många av dem som inte rider & säkert några som rider också förstår inte hur bra träning det är för alla kroppens muskler i princip (stavning) & vad bra balans det ger & vad mycket magmusler man får :)
Vissa tar hästar bara som en sport d.v.s rider åker hem & väntar tills nästa ridning, dem kanske är jätte duktiga men dem märker inte hur mycket jobb det krävs att ta hand om hästar & att man måste motionera dem nästan varje dag... Annars blir det mycket att jobba med när hästen inte gått på ett tag & är jätte pigg :) Hästar är min värld & helt fantastiska & vackra djur!



Hoppas ni läser det här, och gör ni det får ni gärna kommentera om att ni har läst det & vad ni tyckte :)
Du som kommenterar Anonymt får gärna skriva vem du är :) Så jag vet vem som ger mig bra tips om vad jag ska skriva om :D

2010-12-22 @ 21:16:43 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Amanda

En kommentar ;)

det skulle vara lite roligt om du skrev lite mera om när du red, vad du gjorde/tyckte och vad som behövs träna på ^^

2010-12-22 @ 23:51:21
URL: http://sniglorf.blogg.se/
Postat av: hanna

stella , kolla ip- nr när du får dina kommentarer på bloggen så längst ner så står dt ip-nr och sen ett nr . så kan du kolla på den anonyma kommentaren och så kollar du ip-nr sen så kollar du om nån mer har dt nr som har skrivit sitt namn , om den int har så kan du söka på nr på google :)

2010-12-23 @ 10:37:45
URL: http://dressyrfjantarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0