Pigg häst?!

Ja som rubriken lyder så är Alex jätte pigg just nu när han inte går så mycket & det är kallt ute.. Var ute hos honom igår och först longerade jag honom medans Maggi satt på ^^ Sen tog jag bort longeringsgjorden och red barbacka lite när Maggi tog kort :)
Men först var han ganska sammarbetsvillig & glad... Men efter första galoppen så var han jätte pigg & låg på på bettet det är bra men alltså han typ tog betet & fortsatte springa ^^
Efter att jag lyckats lugna ner honom tog vi en galopp & då bara typ hoppade han upp i luften & far iväg & då gick det fort kan jag säga ;P Men ja han fick springa av sig lite iallafall.
Det jag måste träna på när det gäller Alex är: 
Att kunna få honom att galoppera lugnt även fast han är pigg. Men också måste jag jobba honom hårdare så han börjar söka sig lite nerråt för igår var huvudet i högsta hugg & då var han stark.
Imorgon ska jag & Kasper (min hund) gå ut till Alex & så ska jag mocka/fixa & jag kanske longerar honom också... Sen kommer pappa & hämtar mig & Kasper så åker vi in till häst affären i nyköping för vi ska byta min termo byxer till en storlek större...

Bilder från igår:



En liten bildserie på en pigg häst ^^



Haha stark häst ^^
Sen en bild bara för er:

:O Vart är tränset :P Vill bara säga att bilden är verklig jag satt på honom utan träns eller sadel <3

2010-12-26 @ 22:35:30 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0