Ridläger - dag 3 - pass 2

Dem tyckte att det var bättre att Sune gick på vuxen lektionen till kvällen än att jag skulle ha han på tipspromenaden så fick ta Rohnee igen. Först vi som var lite äldre vi fick först gå rundan med dem yngre. Gick men en sjukt jobbig unge som klagade på att hon inte fick trava mer än vad hon gjorde och för att hon inte fick galoppera men jag skulle ju hålla Hidalgo hela tiden och jag kan inte springa brevid en häst som galopperar och jag kan självklart inte springa hela tiden för att hon skulle få trava. Hon sa att jag då skulle släppa henne och var jätte kaxig  men då sa jag att Hidalgo kan vara pigg och busig ute på vallen. Och så sa jag att eftersom att hon åkt av 2 gånger dagen innan barbacka på vallen så förstod hon väl! Men "nej Hidalgo skulle aldrig kasta av mig eftersom att han gillar mig. Jag åkte bara av för jag var barbacka och han blev rädd" Usch vad sur jag blev! Hade stor lust att släppa henne så fick hon se vad som kunde hända men då skulle jag få skulden så sket i det.
Sen red jag rundan med Viktoria och en annan tjej och Rohnee var jätte irriterad så kände mig jätte elak när jag tvingade honom att stanna för den där tjejen inte kunde öka sin häst lite!
Slutade med att jag kom på delad andra plats. Tjejen som vann hade 19 poäng av 21 möjliga och jag hade 18 (a).
Rohnee ♥

2011-07-01 @ 20:31:28 Ridläger Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0