Cheetah :D

Igår åkte jag & Viktoria till lilla flättna för jag skulle mocka m.m till Cheetah eftersom Anneli (Cheetahs ägare) inte kunde. Så vi åkte ut & väl där ute så var foder & mockning redan klart. Haha det var något jag inte riktigt fick ihop ^^ Hade inte varit på lilla flättna under en lång tid & det var helt annorlunda!
Jag red iallafall på banan. Och hon hade inte gått så mycket så hon var vääääldigt pigg. Satt typ upp i farten för hon började skritta i en rask takt så fort jag fick i foten i stigbygeln typ ^^
Sen travade jag lite & oj vad fort man fick rida lätt & det är jag inte van vid. Och hon tog ofta ett skutt i luften för att hon ville börja galoppera men jag höll in henne.
Sen tog jag och travade lite på fyrkantspåret (gick på volten innan) och i ett hörn fattade hon galopp & den var riktitgt kort så jag lät henne få galoppera lite kort. Gjorde samma sak igen & vid samma hörn så drog hon ner huvudet (vet inte om det var en misslyckad bockning) och började galoppera igen & så fick hon galoppera längs den långsidan bara :)
Skrittade sen av henne på lång tygel eller Cheetah typ röck den korta tygeln ur handen på mig precis när jag skulle länga den ^^)
Haha söt liten travare :)

Cheetah & jag



Söt totto! ♥
2011-03-10 @ 19:17:44 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0