Nej...

Orkar verkligen inte skriva om allt, kommer en lite kort uppdatering nu om hur ridningen har sett ut.
I lördags broddade jag Lucy då det var glashalt när jag tog in henne. Har inte broddat på några år så det kändes direkt i ryggen (Lucy var inte så samarbetsvillig heller). När de väl var på så skrittade vi en sväng barbacka bara då banan var hård och ridhuset upptaget.
Söndag fm red jag Olympiq, gick helt okej med tanke på att han gick på hackamore och inte går lika bra på det. Han var något stark men efter en hel del halvhalter så lugnade han ner sig lite och fick han i stadig för bitvis.
Efter det tog jag in Lucy och gjorde iordning henne. Vi red ett barbacka pass i ridhuset på hackamoret och sporrarna var på.
Lucy var helt fantastisk! Inte alls vad jag hade förväntat mig men vi gjorde klockrena skänkelvikningar, jätte fin form och hon verkligen sköt på inunder med bakbenen. Underbar känsla! Galoppen satt också och hon jobbade på riktigt bra. Helt underbart ridpass och jag log hela tiden. Körde även något ökad trav och det blev rejäla ökningar.
Mot slutet så blev Lucy lite stark men det var riktigt roligt då hon var som en helt annan häst!!
Olympiq:
Lucy:
2012-12-05 @ 16:27:14 Lucy ♥ Permalink


Kommentarer
Postat av: Kajsa Johansson

Det värsta med vintern är is :( usch och fy för det! Som tur har Lancer skor med inbyggda broddar, så man behöver inte vara lika orolig för att han ska gå omkull. Härligt att det gick så bra med Lucy på söndagen :)

2012-12-07 @ 19:13:13
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0