Ofrivillig avsittning

I torsdags efter det roliga och lärorika passet på banan så gick vi upp och satte på lite tyglar samt la på en barbackapadd på Fresas rygg, Elin sa att det är en väldigt vass rygg att sitta på annars ^^
Sen begav vi oss iväg på en urmysig ridtur!

Hästarna var allmänt sega och ömfotade i början när vi gick men så fort vi kom in i skogen så kändes det som om att Fresa vaknade till lite i alla fall. Vi red runt i skogen och gjorde några små travsträckor samt någon galoppsträcka. Det var riktigt fint väder och jag mådde så himla bra då.

Väl ute ur skogen så gick vi längs ett fält och så kände vi för att ta en galoppsträcka till. Elin sa att jag skulle rida först på Fresa så skulle hon ligga bakom med Zydansie. Elin sa också ungefär hur långt jag skulle galoppera och sen bar det av.

Nästan direkt i början så blev Fresa lite studsig, då fick jag order om att ta upp hennes huvud och bara driva på och då blev det mycket bättre. Full galopp men kände ändå av ibland så jag hade kontrollen så jag kunde bromsa om jag ville.

Helt plötsligt så flyger hela hästen åt sidan då hon bli rädd för en brunn som står där och allt går fort. Nästa sak jag minns är att det är hästben runt mig och att det gör ont i mitt vänstra lår. Inser då att Fresa måste ha trampat på mig. 
Får en chock av den plötsliga avåkningen så det kom lite tårar men ställde mig upp och klappade lite på Fresa innan Elin kastade upp mig igen. Konstaterar då att det kommer bli ett stort blåmärke.

Väl på hästen så travar jag lite först och sen lite galopp då Elin tyckte att jag skulle galoppera några steg innan vi avslutade ritten. Allting funkade bra och sen skrittade vi hem igen.

Tycker att det var en helt underbar ridtur och även om den blev lite chockartad så hade jag det jättetrevligt!!

Lånar den jätte mysiga bilden från Elins blogg som hon tog precis innan galoppsträckan:
2013-06-08 @ 12:07:58 Fresa ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0