Fölpyssel, basic jobb med Fresa & ett besök hos Zydansie

Först i stallet så visade Elin lite hur jag ska handskas med fölet, hur jag ska reagera och vad jag ska göra med Cereza.
Efter det så gick vi ner i en gräshage och Elin hade lektion för mig. Ett kort pass men då jag hade fullt fokus under den korta stunden så blev jag trött i huvudet efteråt. Lätta saker som jag skulle göra men som blev väldigt mycket krångligare när jag höll i repet.
Osäker på när jag gjorde rätt och om jag då inte fick en reaktion så började jag vifta med armarna på fel ställen som inte gjorde saken bättre ^^ Men det känns jätte bra att jag nu har något att träna på med Fresa, haha stackars Fresa som kan det där får stå ut med mig som är helt grön >.<

Tyckte att det blev en stor skillnad från start till slutet men det kommer att krävas mycket träning från min sida för att få det att kännas naturligt och rätt.

Efter det så blev det att åka med en sväng ut till Zydansie. Blev dock ingen lastningsträning då transporten inte stod där den skulle men Elin jobbade lite med pallar och sådant istället. Zydansie var inte så sammarbetsvillig hela tiden, men det blev vissa effektfulla bilder då ;)
Tycker att det är riktigt intressant att titta när Elin jobbar, även om det kanske ser lite grovt ut ibland så ger det resultat!

Jag hade en väldigt trevlig och lång dag idag, tack Elin för att du orkar ha med mig ;)

Bilder på Zyd från idag:

2013-05-12 @ 21:39:00 Arbete från marken Permalink


Kommentarer
Postat av: Kajsa Johansson

Vilka fina bilder, och vilken vacker häst! :)

sv: Tack, det hoppas jag med! Jag har praktik på ett äldreboende :) <3

2013-05-13 @ 14:04:08
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/
Postat av: Josäfin Andersson

Snygga bilder :D

2013-05-15 @ 17:14:53
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0