Onsdagens pass - Frans

I onsdags så stod det markarbete på schemat. Fick veta att jag skulle ha Frans, blev positivt överaskad då jag inte ridit honom så mycket på senare tid.
Han var väldigt trevlig att rida! Med en stadig ytterhand och en formande innerskänkel så gick han i form, fick trava igång lite för att få fart på bakbenen men det var ett väldigt trevligt pass!

Jag var mjuk i handen och det enda från det passet som inte var helt 100% var galoppen samt lite obalans när vi skulle flytta hästen åt ena hållet och sedan andra hållet i skänkelvikning. Det blev lite vingligt men allt annat kändes väldigt bra. Jag var glad och nöjd efter det passet :)
 
2013-05-11 @ 19:39:50 Stjärnholm Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0