Glass & kontakt med damerna

Igår var jag, pappa och min broder iväg till Söderköping och åt alldeles för mycket glass - men gott var det!

Idag så var jag ute hos damerna i solen. Gjorde lite småfix först med fötter, småsår och vita mular. Sen började jag att jobba med Zydansie, då hon är så känslig över nosryggen och inget annat fanns där ute så knöt jag repgrimman runt halsen på henne och jobbade. 
Försöka få henne att vara alert och vilja jobba med mig, sen joggade vi lite bredvid varandra också, när jag sprang på så ökade hon och när jag tvärstannade så gjorde hon det också <3 Där var hon väldigt kvick och rolig att jobba med!

Därefter jobbade jag Fresa, kollade på Elin häromdagen och försökte ta lite inspiration till det. Lite backa när jag stod bakom henne och ha henne göra som åttvolter och byta från vänster till höger sida när jag hela tiden gick rakt fram. Okej! Skitsvårt att förklara med vi gjorde lite olika övningar och hon verkade ganska nöjd :)
Fresa plaskade lite i vattnet också ;)
 
Därefter blev det unghästens tur, länge sedan jag jobbade med henne nu så försökte bara få henne intresserad av att vara med mig. Vi joggade också lite bredvid varandra, vilket hon först tyckte var jätte läskigt och ville gå så långt bort från mig som möjligt men slappnade sen av och vi småsprang runt tillsammans. Även här försökte jag mig på att öka med slutade med en galet busig häst som började galoppera och studsa runt :') 
När hon fått busa av sig lite så joggade vi igen och sen myste vi bara en stund, måste lägga mer tid på att varje häst ska få sin EGEN tid. Där de får mitt fulla fokus och för att verkligen känna en kontakt med dem <3 För det är riktigt trevligt när både mitt och deras fokus är på topp!
2014-08-09 @ 19:36:00 Cereza ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0