Att hålla ett tal

Idag i skolan så skulle jag hålla tal i svenskan, jag hade bytt så jag nu var i första gruppen som skulle göra det då jag tycker att det är så jobbigt och vill ha det överstökat. 

Satt igår kväll och jobbade med det sista och det kändes faktiskt ganska bra, vettigt innehåll och snygg powerpoint. Sen idag innan lektion drog magen ihop sig och jag blev otroligt nervös! Jag förstår inte varför det ska behöva vara så jobbigt, det var inte så många som lyssnade och hade jag suttit ner och sagt något jag tyckte hade det varit mycket lättare. 
Det är bra träning och jag tyckte att jag pratade på tok för snabbt, händerna darrade när jag skulle byta talkort (stöd ifall jag skulle glömma bort vad jag skulle säga) men till slut så var jag klar.

De jag pratade med tyckte inte alls att jag verkade nervös och berömde för att man ska tycka till slut att det är roligt att hålla tal. Min lärare var också mycket nöjd och jag fick ett B. Riktigt nöjd med det och till alla er som tycker att det är jobbigt att hålla tal, jag kan inte säga om du kommer att tycka att det blir lättare, men resultatet blir bättre ju fler gånger du gör det. Promise!
Hoppas att det är samma sak i tävlingssammanhang!
Jag & Zyd på förra tävlingen, jag red mycket bättre än tävlingen innan trots nerverna <3
2014-01-13 @ 17:09:40 Allm�nt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0