Småhoppningen med ponnyn

Skrev inte mer utförligt om hopplektionen på Maggie igår då tangentbordet inte funkade vid datorn (slut på batteri) och sen sov jag hos Elin så blev ingen mobilbloggning heller :)

Elin hade lektion för mig på Maggie och Elise som red en ponny som hon fick låna. Mycket låga hinder och bommar på marken då jag blivit lite rädd för att hoppa Maggie, sist jag hoppade henne så gjorde hon dessa helikopterhoppen så jag inte var i balans under ett enda språng - riktigt dålig känsla samt att jag landade på framvalvet. Efter det har jag undvikt att hoppa henne och en lite rädsla har kommit fram... 

Endast trav- och galoppbommar till en början och försökte få in känslan. Sen åkte en bom upp vid galoppbommarna  och ett kryss där travbommarna tidigare varit. Hela tiden så låg allt fokus på sitsen, har en riktigt kass sits i hoppningen - slänger fram överlivet, ställer mig på tå och kastar bak skänklarna. Tänk dig en tecknad film och så jag beskriver det - inte vackert!
Men som sagt fokus på att trampa ner och fram hälen, jobba med bålen så jag höll mig stabil i kroppen och bara försöka ta mig över de små hindrena. Vi fick inte JÄTTE hopp vilket jag uppskattade mycket, kan tänka mig att försöka hoppa henne igen nu ;) Avslutade med att hoppa några gånger på 70cm, skitsvårt att tänka på allt med sitsen och samtidigt våga ta sig över hindrena! Fast vi fixade det och är evigt tacksam över all hjälp jag ständigt får av Elin! <3

Maggie är speciell att hoppa enligt mig, har lite svårt att lita på henne i hoppningen men om vi får jobba lite mer tillsammans där så kommer nog det också :) Skönt efteråt att man överlevde passet som var sjukt bra och viktigt för min sits och ändå avslutade med en bra känsla!
2014-06-25 @ 20:45:51 Maggie Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0