Lååång dag

Gick upp vid sex imorse så är lite lagom trött nu ;)

Var på grönt kort kursen idag och mitt huvudet är fullt med information. Det var bra saker att veta som de tog upp och timmarna gick fort. Med handen på hjärtat så sitter jag nu en lördag kväll och pluggar lite inför slutprovet som vi har om två veckor. Åker ju iväg om en vecka till Spanien och tror inte att jag kommer plugga där, så får vara färdigpluggad en vecka innan det "stora" provet :)
Idag gick vi igenom lite etik & moral, hur man hittar saker på TR och även genomförde häst vid hand.

Direkt från kursen till ridhuset där Elin var med hästarna, samt min far och hund lite oväntat ^^ Men de hade redan jobbat klart sitt så jag fick prova att jobba Maggie lite akademiskt för första gången. Tyckte att det funkade riktigt bra, rolig hur pass fort hästar lär sig nya saker! Var en liten stund där jag kände att Maggie inte riktigt lyssnade för trycket och vi fastnade där, då hjälpte Elin till lite och gav exempel när hon jobbat Maggie lite och jag fick ta över igen. 
Var nu en mycket trevligare häst och vi fortsatte arbetet, det var härligt och ser fram emot nästa pass!
 
Elin tog bilder(!!), hon är så bra då jag helt glömde ta en enda bild idag...
Tack för bilderna bästa Elin! <3
2014-03-01 @ 22:11:38 Akademiskt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0