Nyårsafton?!

Jag har alltid tyckt att det är mysigt på nyårsafton för familjen samlas, man äter gott tillsammans & kollar på fina raketer som lyser upp himlen!
Idag har jag själv bara suttit & väntat ut tiden för att gå ut och kolla... Men egentligen det enda roliga/possetiva är väl att det är lite fint! För jag gick ut & det jag först tänkte på var allt jävla oväsen det smäller & bonkar överallt! Massa krut rök som ligger i luften & det luktar konstigt... Jag satt ute på altanen & kollade & så såg jag en liten stackars fågel som flög förbi... Den var livrädd man såg att den var på helspänn & försökte ta sig bort från allt så fort som möjligt. Stackars fåglar säger jag bara... Dem vet ju inte vart dem ska ta vägen när där dem brukar flyga omkring det lyser,glöder & smäller. Stackars små fåglarna!

Sen alla djur som har mycket bättre hörsel än oss. Till exempel hundarna dem har mycket bättre hörsel än oss  jag vet många hundar som håller på att krypa ur skinnet för dem tycker det är läskigt & dem vet inte vart dem ska ta vägen!

Så min fråga är: Är det verkligen värt det?! Tänk på alla som får lida för det!
2011-01-01 @ 00:47:56 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Vikki

Brukar inte skuta raketer :/ Det tar på miljön o är bar onödigt

2011-01-02 @ 01:16:36
Postat av: ellen

sv: jag är absolut inte intresserad.. jag känner inte för en stor nordsvensk. men tack ändå älskling ^^

2011-01-02 @ 13:17:56
URL: http://dressyrtjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0