Den här helgen blev det Alex ♥

Som rubriken lyder så var jag hos Alex både lördag & söndag :)
På lördag stog det dressyr på schemat & på söndag stog det hoppning!
Tänker inte skriva så mycket om lördagen mer än att han blev ganska stark/pigg i galoppen men lyckades få honom att jobba lite iallafall.
Idag (söndag) så hoppade jag lite på banan. Det var fint väder & Alex var relativt pigg. Eller inte pigg när vi värmde upp men när vi började hoppa så blev han pigg & glad.
Viktoria var med & filmade lite/fotade så ni ska få en film antingen idag eller imorgon ifrån helgens ridning.
Men det blåste ganska mycket idag & då blir Alex lite "uppblåst", typ vad som helst kan vara läskigt & han vänder på en halv sekund om han måste kolla vad det var som lät/om det kommer någon som ska äta upp honom -.-
En av gångerna när jag skrittade (på kort tygel) så for han iväg i galopp & blev så stark så jag kunde inte stoppa honom sen när jag väl fick stop på honom så vände han runt & där stod ett hinder så då kunde han inte skena iväg igen. Hade han hoppat hinder som "stod i vägen för hans flyktväg" så hade jag med största sannolikhet tappat balansen & åkt av.
Litet smakprov ifrån gårdagens bilder:



Måste bara säga att idag efter att jag ridit så tog jag en morot & höll den så att Alex var tvungen att börja på sig lite & då knakade det i hela honom. Stel kille ♥
2011-04-10 @ 15:36:33 Alex ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0