Dag 7: Mina medryttarhästar (sköthästar) genom tiderna

Min första sköthäst (som var privat häst) var Panam. Ett sto som fortfarande står på stjärnholm och enligt "ägaren" var hon en ponny när hon var elak men när hon var snäll var det en häst. Men jag var som sagt bara skötare men skrittade henne några gånger. Det var mysigt och jag lärde mig enhel del under den tiden. Var även med medryttaren på tävling 2 gånger ungefär.
Jag och Panam 2009


Min första medryttarhäst eller ponny kanske jag ska säga var Skrapan ♥
Underbar liten ponny som såg ut som en lite nallebjörn ^^) Han är en islandshäst. Jag hade han en 1-3 ggr i veckan och ägarna red han aldrig så det var bara jag som jobbade med han. Han kommer alltid vara number one för mig. Jag tror nog ingen kan ha haft något emot den ponnyn för han var så snäll och ville ingen något illa.



Sen har vi Alex som ni nog alla känner till eftersom att jag har skrivit om honom hela tiden på bloggen fram till nu. Han var en stor häst som jag lärde mig massa på. Hade han i lite mer än ett år och den tiden ångrar jag inte för en sekund.



Sen så är det ju Lucy som jag har just nu. Och det är nog hästen jag lyckats få finast i dressyr än så länge. Fin häst som är väldigt stor och ganska duktig på att tigga ^^ Jätte trevlig häst :)
2011-08-02 @ 19:01:35 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0