Hoppning

Den här veckan stog det hoppning på schemat. Det var kallt ute så alla hästar var typ extra pigga! Jag hade Sjuan som jag inte ridit sen i sommras så det var vädigt pirrigt & jag såg från lektionen innan att han var väldigt pigg & hoppade stort över & då blev jag nervös ^^ Men väl på hästen så var han riktigt fin & första galoppen innan vi skulle börja hoppa var så samlad & jätte härlig! Sen började vi hoppa & vi skulle rida in i trav & efter hindret saktade av ifrån galopp till trav & rida över några bommar. Jag märkte att han gick fint emot hindret & hoppade sen var det full galopp. Gjorde en volt runt bommarna saktade av, travade över bommarna & red an till nästa hinder så blev hopp & sen full galopp igen men vi skulle galoppera på ett varv på den stora volten där så det gjorde jag & sen saktade jag av :) Han var rolig att hoppa men han kändes så känslig. Emily (min ridlärare) frågade om jag tyckte det gick bra & jag sa nej. Men då sa hon "du följde honom fint över hindrena även när han hoppade stort & det är ju jätte bra" så hon fick mig att säga att det gick ganska bra iallafall.

Sjuan
2011-02-25 @ 10:00:00 Stjärnholm Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0