Emilia :D

Efter att jag varit hos Alex idag så blev det stjärnholm :) Viktoria frågade om jag fortfarande trodde att hon skulle få Fille. Jag tänkte lite & sa: Nej jag tror att du kommer få Ferdy. Haha & vem tror ni fick Ferdy om inte Viktoria ;D Är man bäst eller? :P Men Viktoria var nöjd med sitt ridpass & det såg bra ut för henne :)
Själv fick jag Emilia & jag blev besviken, jag har haft svårt för Emilia, och så hade jag hoppas på någon stor häst. Men hon var jätte rolig :D Hon hade lite svårt med att flytta sig & sidorna. Det kommer en bild på övningen vi gjorde, så då förstår ni vad jag menar. Men sen i galoppen så fick jag rätt galopp hela tiden men alltså vi stog typ still. Så Emily sa att jag skulle ta tygeln i ena handen & flytta fram handen lite, sen skulle jag ställa mig i stiglädrena & bara gasa på henne. Och gud vad roligt hon tyckte det var då fram med öronen & full fart :) Sen i slutet så gick hon fint på tygeln & trampade in under sig ordentligt :)  Jätte roligt!


Dem röda saker är  koner.
Det gröna är där vi red...
Och dem vin röda stecken det var där man skulle flytta hästen.
Jag har ritat som om man gick i vänster varv :)


Emilia :)
2011-01-12 @ 21:00:11 Stjärnholm Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0