"Tok häst?!"

Idag blev det stallet med Viktoria igen :) Vi mockade & fixade allt tråkigt innan :P Sen tog vi in hästarna & gjorde dem iordning. Vi skulle skritta fram på vägen bakom stallet som leder till en äng... Och så långt gick allt bra men han är alltid "uppblåst" på den vägen & allt är typ shit läskigt. När vi kom fram till ängen så skrittade vi tillbaka & jag fick han att gå skapligt på tygeln nästan hela tiden. Sen när vi är ganska nära stallet säger jag åt Viktoria som red Dougle dåro att skritta före oss så skulle vi sen trava fram till dem & hon skulle ta kort...
Vi kom så långt att hon stannade & började ta upp kameran. Men då tycker Alex usch vad läskigt att stå här heöt själv så han börjar backa, då tänkte jag lika bra att han får gå då, så jag skänklade på honom men istället för att börja skritta emot dem blev det att han tänkte resa sig (stegra) så jag lättade lite i handen men det hjälpte inte utan han hoppade från framben till bakben,till framben till bakben ett antal gånger... Tillslut så får jag stopp på det & försöker åter igen att skänkla igång han & då blev det en jätte obehaglig,studdsig & okontrollerad galopp emot dem men aja vi kom fram till dem ^^
Sen är det så packat med snön bakom stallet på banan så vi red i en utav sommarhagarna. Han var även där väldigt upp stressad & onödigt pigg! Han gick fint i skritten men i traven typ hoppade han till ibland & huvudet var högt som himlen... Iallafall så efter ett tag, efter 2 stegringar & liter jobb så gick han faktiskt mycket bättre & då var han observant :)  Men ja han förstod att det var lika bra att ge upp... För jag hade inte tänkt åka av eller låta honom vinna :P
Men han var rolig att rida ändå & jag märkte att jag faktiskt kan rida en stor häst även fast att den inte alls vill :P Det konstiga var att jag inte var ett dugg rädd... Jag brukar bli jätte rädd när hästar bråkar men jag kände mig cool lugn :)
Juste Viktoria tog lite bilder:



När han fick fnatt på vägen.


Precis nedsatta hovar ifrån en stegring...

Hans andra stegring...

Sen lyssnade han :)
2011-01-04 @ 21:40:17 Alex ♥ Permalink


Kommentarer
Postat av: elin den bästa!

naw, bushäst x)

han gick ju fett fint på bilden längst ner :)

2011-01-04 @ 22:04:06
URL: http://cheenockochjag.blogg.se/
Postat av: Vikki

Det va läskigt att se på men rätt underhållande :) <3

2011-01-04 @ 22:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0