Ridläger - dag 1 - pass 1

Idag började ridlägret och först hade vi upprop och så fick vi önska hästar sen fick vi hästar utdelade så att alla blev någorlunda nöjda. Jag önskade Kris och Sune från mina tidigare erfarenheter av dem.
Jag fick Sune ♥
Vi hade dressyr på banan så vi fick känna lite på hästarna och testa olika "knappar" för att se vad som passade den hästen man red. Sune är jätte tjock! Inte seg men ändå jätte tjock. Man känner att det är massa fett man trycker skänkeln emot ^^
Han var lydig och fin tyckte jag och gick ner fint i formen. Dock var det hästar överallt för ledarna ville se lite hur vi red så de kunde dela upp oss i två grupper, en lite bättre och en lite sämre (jag kom i den lite bättre sen).
Sen i galoppen så var han fortfarande väldigt fin och lydig och när jag tröck lite med skänkeln så jobbade han på ordentligt. Dock är han 9år och har inte den bästa kondisen så det blev väldigt jobbigt för honom så han bröt av några gånger. Men då gjorde jag bara ny fattning och så galopperade vi igen.
Sune


Vinnaren av gissa djuret var Jessica (tryck på namnet så kommer ni till hennes blogg)
2011-06-27 @ 17:24:00 Ridläger Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0