Torsdag - Ferdy

Jag har inte bloggat om onsdagens ridning än men det kommer snart... Skulle egentligen ridit igen i onsdags i gruppen efter min men det var någon som hade tagit bort min lapp och satt dit sin egna :O Vad fan är det för skit?
Jag red igår istället (torsdag) och då fick jag Ferdy. Hade velat rida barbacka men har gjort det en gång på Ferdy redan och det räcker om man säger så ^^. Han var fin i skritten men han är en sådan ponny som när det börjar bli lite jobbigt så slänger han upp huvudet istället... Sådana hästar tycker jag är grymt jobbiga för då tror man alltid först att det är ens egna fel. Men traven fick jag honom att gå lite fint i slutet så det var ju skönt :)
Men galoppen gick inte alls för först galopperade han knappt framåt så jag ställde mig upp och manade på honom och då fick han fart men så fort jag satt mig ner och tog lite i tygeln så bröt han av... Så galoppen blev ingen höjdare det heller...

Lite bilder som snälla Ellen tog igår:


Såhär flög huvudet upp när han inte ville:


Favvo bilden från dagen:

2011-06-17 @ 10:57:51 Stjärnholm Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0