Bad update...

I onsdags så tog jag med Lucy på min lektion. Vi hade hoppning så jag red henne lite på stora banan innan min lektion börjadde. Körde mest trav. Jobbade med att få hennen in snabb trav, sen halt, direkt snabb trav, halt o.s.v.
Det funkade riktigt bra och hon var jätte lätt för halten så fort jag tog lite i tygeln gjorde hon halt för hon förstod vad jag ville! Sen efter halten (när hon förstod vad jag ville) så tog hon ett långre språng i trav och snabbt upp i en ökad trav! Så framridningen gick super på banan.
Väl inne i ridhuset så värmde vi upp lite med skritt och trav. Sen när vi skulle börja galoppera igång hästarna så var vi på volterna och på voltens öppna del låg det 2 "sockerbitar" på marken med en bom emellan sig (en upphöjs bom vill säga). Så vi galopperade över den när vi värmde upp och det tycker jag var en grymt bra uppvärmning för Lucy saktade in dem första gångerna innan den lilla bommen och travade över men sen när jag verkligen höll om henne i traven så galopperade hon som hon skulle!
Sen hoppade vi 5,5 (fem och en halva) och på andra sidan två hinder som stod lite svårt vinklade för att man skulle få jobba lite för det. Det gick riktigt bra för att vara andra gången vi hoppade tillsammans och vi vägrafe ingen gång då! Funkade riktigt bra & Lucy lyssnade väldigt bra!
Ska försöka fixa lite mer bilder någon dag (NYA)
2011-09-10 @ 10:29:28 Lucy ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0