Lördag - Uteritt ♥

I lördags var jag först stallvärdinna och sedan hade jag Lucy!
Jag red ut med Eleonor & Frank (Frank är hästen ^^).
Det var roligt för träffar inte Eleonor så ofta så det var trevligt att rida ut med henne och prata!
Vi red ut en ganska lång bit, jag var i sadeln i 1timma och 30minuter. Det var mest skritt och trav och jag tycker att Lucy skötte sig riktigt bra även fast hon inte brukar komma ut på långritter. Hon småtravade mest hela tiden men jag lät henne göra det för hon skulle väl inse att hon bara tröttad ut sig själv, men hon blev inte trött -.-.
Vi tog även en kort galopp och Eleonor och Frank galopperade jätte sakta framför oss med Lucy blev lite pigg. Hon tog typ först galopp på stället och sedan kort och fin galopp men sen började hom studsa och nästan bockade eller något för jag flög upp en bit ur sadeln och hamnade på sniskan.
Men satt mig tillrätta igen och då började hon studsa som om hon tänkte förbereda en stegring så jag lättade lite i handen men bara tillräckligt så vi kunde galoppera bakom dem.
Sen saktade Eleonor av och så skrittade vi en bit.
Vi avslutade traven med att trava en rejäl sträcka och båda hästarna gick exemplariskt då!
Både gick fint i form och travade på i en bra takt brevid varandra. Sen skrittade vi sista biten till stallet! ♥
Jätte mysig ridtur!

2011-09-05 @ 16:44:40 Lucy ♥ Permalink


Kommentarer
Postat av: Vikki

Det känns som att jag har tagit välsigt många av bilderna på dig och Lucy ^^ <3

2011-09-07 @ 16:19:43
URL: http://vikkiflum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0