Igångssättningsläger dag 5, Betty & Gandini ♥

Är sjukt trött men skriver nu snabbt ett inlägg om dagens pass
På första passet så hade jag Betty igen. Det var första galoppen idag och Betty var riktigt fin i både traven och galoppen, hon jobbade på bra! Men det ända som gick lite sisådär var efter galoppen för då var Betty riktigt pigg och det var svårt att få ihop henne att jobba då när hon blev så stark. Men i det stora hela så är jag väldigt nöjd!!
Bild på Betty som jag tog idag:

På andra passet så fick jag Gandini, var väldigt positivt inställd då det var länge sedan jag red honom och att jag har haft honom som en favvo då när jag red honom lite oftar. Alltså det var första passet på honom på länge om man säger så.
När vi väl började trava så gjorde jag allt jag kunde för att försöka jobba honom, lirka i tygeln, skänkla massor och använda spöt då han vägrade att gå på ordentligt... Men det gick inte!! Han var lång i halsen som en giraff och vägrade gå ihop. Jag blev jätte frustrerad och helt slut av allt skänklande i den stekande solen, jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Hade ett bra tag lust att bara sitta av och gå därifrån, för vad ska man göra när det bara inte går!!
Men efter galoppen tog jag alla mina krafter jag hade kvar och bankade på med skänklarna, även då jag inte orkade, då började han jobba. När det var typ 5min kvar av passet. Visst han blev väl fin men han har verkligen förändrats, inte alls ett roligt pass för det kändes så ovärt att rida honom och jobba så hårt för 5min fin häst...
Helt slut efter och blev lite snurrig, nästa lite svimnings känsla. Då hinkade jag i mig massa saft och vatten och sedan var det lugnt.
Ett väldigt tråkigt pass då det gick så dåligt!!
Gandini:
2012-08-03 @ 19:46:29 Stjärnholm Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0