Igångssättningsläger dag 6, Bullen & Ubbe ♥

Idag stod det uteritt på schemat då hästarna gått ganska hårt dagen innan. Fick Bullen på första uteritten och han var riktigt irriterad på flugorna så han höll på att kicka och ha sig... Men fick honom att jobba samtidigt och under traven så var han först motsträvlig och ville bara öka men efter ett tag så kom jag åt honom och han blev jätte fin och jobbade på!! Lyckad uteritt!!
Bullen:

Sedan på andra uteritten så fick jag Ubbe, en häst jag inte ridit på riktigt länge! Var kul att sitta upp på honom igen men han var också riktigt irriterad på flugorna och kickade lite i början och skakade på huve.
När vi skrittat ett tag så skulle vi trava och jag skänklar för att få trav på Ubbe men han flyger iväg i galopp, tog x antal meter innan jag fick stopp på honom då jag var helt oförberedd på det.
Annars så var Ubbe väldigt stel i vänster sida och jag fick inte riktigt loss den men jag kom en bit, han kunde gå fint och jobba på men han var riktigt bråkig. Överskottsenergi så han typ studsade upp och ner heeela tiden. Haha men i slutet så fick jag rida längst fram och då var han mycket lugnare!!
Helt nöjd över det ganska studsiga uteritten ^^
Ubbe:
2012-08-04 @ 20:09:56 Stjärnholm Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0