Uteritt med bad ♥

Denna dag började med att jag vid strax efter 8 tog och skrittade iväg för att möta upp dem andra som jag skulle rida med. Hade planerat för säkert och var där typ 20min för tidigt så jag skrittade runt lite.
När alla väl kommit och vi skulle ge oss iväg så hade Lucy tröttnat och vägrade att hänga på dem andra. Hon höll på att backa och studsa lite med frambenen som att hota för att hon skulle stegra...
När jag kommit därifrån och gick med dem andra så var Lucy jätte piiiiggg!! Hon höll på att trava typ skänkelvikningar utan att jag gjorde något, sjukt höga framben när hon travade, spansk trav?! ^^
Haha hon var riktigt pigg iallafall och småtravade hela tiden typ. Det fanns lixom ingen gångart som hette skritt i vildhästen Lucys huvud. Så det var inte så skönt för jag hade ryggsäck som smällde emot ryggen hela tiden när hon travade så nu är jag helt öm.
Annars så skötte hon sig väl helt okej på vägen dit, men gjorde vi halt så höll hon på att backa ner i diken, in i träd och in i andra hästar... Det blev jag lite irriterad på för hon måste väl ändå kunna stå still? När då alla andra hästarna var stilla, men nej.
Väl vid vattnet efter en två timmar från att vi möts upp så band vi fast hästarna i träd och fikade. Efter det var det dags för bad. Hade blivit lite frusen när vi fikade så var inte så sugen på´t så jag satt bara upp barbacka med alla kläder så hon skulle få gå i lite med benen. Hon ville först inte gå i vattnet men efter lite övertalning av skänkel och spö så klev hon i med hovarna och sedan gick hon villigt i djupare. Då ville jag helt plötsligt bada, så fort upp på land, slet av kläderna, hoppade upp på hästen igen och sedan i vattnet med Lucy. Hon gick i så pass långt så jag blev blöt om rumpan men hon simmade dock inte. Hon ville inte och jag var så nöjd över att hon gått i, så jag ville inte övertala henne till det.
Sedan var det hemfärd och Lucy skötte sig bättre nu när vi skulle skritta, jag gick först och då gick hon faktiskt med på att skritta. Men samma veva på hemvägen att om vi stannade så var hon otålig och backade in i saker och krafsade med benet.
Var hemma vid kvart i 3 så det blev en lååång uteritt!! 
Blev lite suddiga bilder för jag hade digital kameran och den funkar inte så bra:
2012-08-14 @ 18:30:29 Lucy ♥ Permalink


Kommentarer
Postat av: kajsa

Häärligt med en långritt! och skönt att det gick så bra :D ♥

2012-08-15 @ 14:08:00
URL: http://kajsashastliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0