Lucy - hopptävling ♥

Fick grymt mycket hjälp av Lucys båda ägare igår. Både med hästen, tips och som stöd. Kan inte tacka dem nog för det!!
 
70cm clear round
Hoppade fram ute och hade en ganska bra känsla, Lucy lyssnade relativt bra och mer kunde jag inte begära. Mycket hästar på banan samtidigt och det var ganska rörigt. Inget som varken jag eller Lucy är vana vid så vi hade lite svårt att koncentrera oss på vårt.
Själva rundan är jag väldigt nöjd över. Lucy taggade till när vi kom in på banan och vi tog oss runt felfritt. Tog med oss en blå och röd rosett hem.
90cm clear round
Efter första klassen blev det ner till stora sandbanan igen. Skritta några varv och sedan hoppa fram henne på några lite högre hinder. Gick kasst! Lucy satte igång och prövade mig och vägrade på  de flesta hindrena. Så då blev jag inte allt för taggad på en till klass. Till slut fick jag över henne på något 90cm hinder och sedan var det dags att gå upp igen.
Lucy taggade nu igen till mer och jag kände att hon var med på noterna. Kändes bra att vi tog oss runt men med dock 8 fel. En vägring då vi sladdade till i ett hörn, tappade fart och balans och då jag inte höll om ordentligt mot hindret. Sedan fick vi ner en bom på andra hindret då vi kom för nära men jag är riktigt nöjd ändå! Om man jämför med framhoppningen ute så gick det sjukt bra på själv rundan. Stolt över oss båda, inte jätte nöjd över att hon skulle hålla på och testa mig men men. Med tanke på att jag också åkte av henne en vecka innan så tycker jag att det var extra starkt gjort av oss. Jätte nöjd med henne och riktigt kul att hon taggade till!
 
Haha på filmen så syns det inte att hon var pigg men det är för att hon är en lång häst så om hon galopperar snabbt så är det ett stort objekt som ska flytta på sig. Går inte riktigt att förklara men hon kändes pigg men det ser man inte på filmen.

Film kommer lite senare
2012-11-26 @ 18:28:43 Mina tävlingar Permalink


Kommentarer
Postat av: Kajsa Johansson

Det är inte så roligt när hästar ska hålla på och pröva en, men det är ju tyvärr så det är.
Jag tycker att det var starkt av er att hoppa andra klassen också! :)

2012-11-27 @ 19:03:49
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0