Gårdagens hoppning

Sköt upp bloggningen igår till när jag skulle gå och sova, men då åskade det och blixtrade ute så jag vågade inte koppla kameran till datorn ifall blixten skulle slå ner. Så jag skriver om gårdagen nu istället :)

Hade ju Iris igår också och när vi red fram så kändes det bra. Hon gick väldigt fint, ville dock dra iväg i galoppen men fick henne att lyssna ganska bra ändå.
Sen hoppade vi ganska låga hinder idag också, högre än i fredags men inga höjder direkt.

Hoppningen i sig gick sådär, Iris galopperade på i världens fart och innan hindret så skulle hon antingen vika av eller hoppa över. Oftast så hoppade hon över men ridläraren varnade mig med att hon är riktigt snabb om hon stannar eller viker av så man kan absolut inte "hoppa före" henne som man säger.

Vi kom över allt men hon vek av på något hinder några gånger, mer bara dumheter då hon redan hoppat över den utan problem innan. Men då tog jag bara om det och förhoppningsvis så hoppade hon över då istället när jag red mer bestämt.
Sen hoppade vi en grind också, jag har stor respekt för att hoppa grind och att Iris tyckte att den var lite läskig och hoppade ett stort hopp över varje gång gör ju inte att jag känner mig säkrare på den hindertypen direkt...

Men Iris skötte sig bra, jag var bara så himla frusterad och irriterad på mig själv efteråt då jag över grinden många gånger tog henne i munnen för att jag inte han med i hennes språng med kroppen. Att jag tar henne i munnen när hon väl hoppar kommer ju inte att göra så att hon tycker att det är roligare att hoppa.

Nej idag ska jag verkligen försöka att vara skärpt och hoppa på bästa sätt så att Iris ska trivas och tycka att det är kul!
2013-08-04 @ 10:38:24 Ridläger ♥ Permalink


Kommentarer
Postat av: Linnéa Björkström

Det är svårt när både en själv & hästen tvekar, annars är mantag aldrig fel! :)

Sv: Tack så mycket :)

2013-08-04 @ 15:24:40
URL: http://linneabjorkstrom.blogg.se
Postat av: Elin

Hoppas att ni får en bättre känsla i hoppningen idag!

2013-08-05 @ 14:35:16
URL: http://hopelessdreaming.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0