Hoppläger - Iris

Igår så var det första dagen av tre på hopplägret som jag och Viktoria går på. Lägret är på en annan ridskola än den jag rider på i vanliga fall - det är roligt med variation av hästar, ridlärare och sättet som man ser på vissa saker.

Fick veta att jag skulle ha en D-ponny som heter Iris. Ett sto på 6år som har stått på den här ridskolan i ungefär ett år men som har fått gå med för gröna ryttare så hon har börjat att vika av från hindrena precis innan hon ska hoppa. Stod även att hon gärna hoppar högt även om det är små hinder, hon är ju ganska ung ändå :)

Igår så på passet så blev det inte så mycket hoppning som man brukar se det, utan bara lite upphöjda bommar för att vi skulle få känna på hästarna samt några svåra svängar. Alltså inga höjder igår utan bara så man fick lära känna sin häst lite.

Iris skötte sig jätte bra, en väldigt trevlig ponny. Hon försökte inte svänga ifrån en enda gång och efter ett par skutt så började jag känna att hon verkligen sög tag i hindrena. Så det var jätte kul och ridläraren gav mig beröm för att jag hängde med i skutten även om Iris ibland hoppade lite kantigt.

Det var i alla fall jätte roligt och snart åker vi ut till det stallet igen för dag två på lägret. Det är bara fyra timmar som lägret håller på så vi har bara ett pass om dagen varje dag :)

Har ingen bild på henne och det fanns ingen på deras hemsida heller, lägger upp en hoppbild från min tid med Lucy bara för att fylla upp lite tomrum.
2013-08-03 @ 11:38:13 Ridläger ♥ Permalink


Kommentarer
Postat av: SweRiders.se

Hej, vilken fin blogg! Besök gärna min blogg och lämna gärna en kommentar efter dig :)

2013-08-03 @ 14:23:57
URL: http://sweriders.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0