Sista lägerdagen - hoppa bana

Igår så stod hoppa bana på schemat, vi byggde en bana, fick gå den och försöka lära oss den. Sen fick man välja en höjd, värma upp hästen självständigt och när det var ens tur så fick man hoppa banan samt en liten omhoppningsbana bara för skojs skull.
Sen fick man ta om saker vissa delar om man rev eller om hoppet blev konstigt eftersom att det ändå var träning och det tycker jag var jätte bra!

Jag trivdes mycket bättre med Iris igår, när jag fick rida fram självständigt så försökte jag få henne lugn och att hon skulle lyssna på mig men ändå vilja framåt. Det gick jätte bra och hon var väldigt mjuk och trevlig ♥
Red alla gångarter och skrittade sedan runt tills personen innan mig hoppade sina hinder, då tog jag lite mer galopparbete bara så att hon skulle vara igång nu när det var dags. Men var noga med att inte harva för länge i varje gångart då jag inte ville att hon skulle bli för trött.

Redan på framhoppningen då jag fick skutta över några hinder så kände jag att hon var på en mycket trevligare och roligare humör än dagen innan, hon hoppade över utan att sakta ner (av osäkerhet) innan hindret och hade öronen spikade framåt över hindrena ♥

Hoppningen i sig gick helt klart över förväntan och det var jätte roligt! Vi hoppade runt våran bana och det gick så grymt mycket bättre än dagen innan. Det syntes och kändes på oss båda att vi tyckte att det var mycket roligare denna dag.

Hoppade runt våran bana och det kändes så bra verkligen! Gjorde en liten miss att vi rev ett hinder och sen var det att det kom en liten bajspaus precis innan sista hindret, kände att hon saktade ner mycket innan men sprang ändå och bajsade. Vill dock ha ett bra sista språng så jag styrde bort och kom igen bara.

Som ni ser på filmen så var det bara små hinder men både hon och jag kände att det var så himla roligt ändå och det är ju viktigast. Ridläraren tyckte att det var ett smart och moget val att ta en liten höjd så att ändå min häst och jag skulle känna oss säkra. Iris är ju som sagt ganska ung och osäker i hoppningen efter att gröna ryttare har gjort för mycket fel...

Toppen pass! Jag blev kär i Iris efter detta pass, ridläraren sa att det såg ut som om att hon blev kär i mig med - öronen rakt fram och en positiv häst ♥

 


Alla bilder är tagna av Viktoria Fors och det är även hon som har filmat, stort TACK! ♥
2013-08-05 @ 19:04:00 Ridläger ♥ Permalink


Kommentarer
Postat av: Sofia Krantz

Gud vilken fin häst! :) Det ser jätte bra ut på videon.

svar; Hon är riktigt mysig, Betty!
Ja, det är ju lite så. Men Franz var verkligen extrem, han är ju så klumpig så det var nästan bara obehagligt.

2013-08-05 @ 21:45:52
URL: http://sofiakrantz.webblogg.se
Postat av: Evelinn Bladström

Det låter som ett bra ridpass :D

2013-08-05 @ 22:06:14
URL: http://evelinnbladstrom.blogg.se
Postat av: Ponnydressyr

Hej är allt bra? :)

Hoppas du inte har missat vårat onsdagstips som kommer upp varje onsdag 9.00 ;)

2013-08-07 @ 06:08:32
URL: http://ponnydressyr.se
Postat av: Elin

Det ser jättefint ut! Roligt att det gick bra! :)

2013-08-08 @ 14:22:51
URL: http://hopelessdreaming.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0