Att visa upp sig själv

Gårdagens hoppning

Igår så hoppade jag Zydansie som sagt. Började värma upp henne, kollade gas och broms samt svängar vilket funkade bra! Sen jobbade Elin mig & Zydansie svettiga i galopparbetet, blev helt klart en förändring men det var mycket att tänka på! När jag började att tänka och göra rätt så började saker och ting falla på plats

Sen travhoppade jag en liten bana på 80cm som funkade bra, dock föredrar jag att hoppa i galopp då jag tycker att det är lättare att känna när hon kommer hoppa av. Därefter tog jag samma sak i galopp och det flöt på!
Fick sen en liten omhoppningsbana att köra med tajta svängar och jag blev så stressad för att jag ser omhoppning som om att det måste gå fort - det blev en katastrof, red inte alls som jag skulle. Då tog jag om det och det funkade lite bättre.

Nu när saker och ting funkade så skulle Elin filma lite när jag hoppade banan, hoppade första hindret och sedan en nit. Tog om det men vi kom inte över andra hindret. Jag och Elin pratade lite om vad jag gjorde för fel och kom fram till att jag försökte visa för kameran vad jag kan, inte att jag & Zyd skulle hoppa och Elin filmade det.

Blev en del prat och fick bra tips av Elin plus lite pepptalk med Zyd. Sen tog vi om det och så funkade det igen. Massa beröm till hästen och tog några sista språng bara för att det var så kul, nu hoppade vi tillsammans - som ett team <3

Elin sa så himla fina ord till mig igår när jag började tveka "Så mycket som du har utvecklats under den här korta tiden trodde jag inte var möjligt!". Det värmer verkligen med komplimanger även om jag är riktigt dålig på att visa att jag uppskattar dem, och just i den studen var det exakt vad jag behövde, TACK!

Film från igår på sista rundan och de sista hoppen:

2013-12-23 @ 22:02:26 Zydansie ♥ Permalink


Kommentarer
Postat av: V

Men herregud vilken skillnad sen sist jag såg! :D Är också överraskad över hur bra n i blivit på den korta tiden ni jobbat. Du är verkligen otroligt duktig, bästa! :D ♥

2013-12-24 @ 01:50:49
Postat av: Matilda

Du är otroligt duktig Stella!
Du kommer komma långt, tro mig! :D

2013-12-24 @ 10:16:42
URL: http://mmatildaoolsson.blogg.se
Postat av: Elin

svar; Tack så mycket, jag tycker också den är väldigt mysig! :)

2013-12-24 @ 20:25:01
URL: http://ringqvistelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0