Mycket trevlig kväll!

Gårdagens kväll spenderades i ridhuset som sagt. Elin jobbade akademiskt med Fresa och jag lite NH med Zyd för att värma upp innan jag satt upp för att skutta lite. 

Gjorde lite liknande övningar som i lördags för att se att hon var med mig och lät henne sen skritta och trava över sockerbitshindrena. Sen satte jag mig på en bom och tittade på när Elin jobbade Fresa, det ser så himla häftigt ut så jag fastnade där till de kände sig klara.
Kameran fixar inte att fota i rihus men det är ändå någonting: 


När Elin var klar så ville hon se mig skicka Zydansie över ett hinder i galopp, det gick inte alls och kändes som om att Zyd bara kopplade bort mig och sprang på. Så Elin fick ta över och jobba med henne en stund innan jag satt upp.
Sen tog jag galopp och hoppade över sockerbitshindrena några gånger. Det var studsigt och obalanserat men, haha, ändå kul. Lite skräckblandad förtjusning. Zydansie skötte sig bra och jag satt faktiskt kvar ;)
Balansen är inte helt hundra men jätte bra träning samt stärkte mig självförtroende lite då vi faktiskt klarade det.

Varit riktigt stel och haft lite smärta i ryggen, misstänker att jag spände mig när jag satt på Zyd då det var lite läskigt och då får man skylla sig själv. 
Här kommer en kort filmsnutt som Elin var gullig och filmade, det är okej att skratta ^^


Efteråt gick jag med Elin med hästarna hem till henne där de skulle få byta täcken innan de skulle gå hem i mörkret. Stod och pratade en stund när hundarna busade runt innan jag och Kasper gick tillbaka mot min cykel i snön, vi båda med ett toppen humör!
2013-12-09 @ 21:31:15 Zydansie ♥ Permalink


Kommentarer
Postat av: Sofia Krantz

Så himla mysigt. :) Tycker det ser bra ut på videon, man ser att du har bra balans som kan hoppa henne barbacka utan problem. Sen är det ju lite så att det känns ju oftast annorlunda än det ser ut.

svar; Tack så jätte mycket, Stella. Det värmer!

2013-12-10 @ 07:50:59
URL: http://sofiakrantz.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0