Vilket intryck bilder ger?

Mysbild, ryttaren ger hästen godis efter ett pass. Ryttare som gillar att berömma:
 
Den slappa/mesiga ryttaren. Hästen drar ner huvudet för att äta gräs och ryttaren bara skrattar och låter den göra det:
 
Den bråkiga och motsträvliga hästen:
 
 
Men dessa bilder är tagna under bråkdelen av en sekund och vid just ett tillfälle.
1. Jag gav Lucy en godis efter passet då jag hade hästgodis på mig, inget som jag gör varje gång men har jag det nära till hands så kan hon få.
2. Skrittade nere på en äng, hade tagit hackamoret så hon skulle få äta gräs. Vi ställer upp oss för att Viktoria ska ta kort, men Lucy bestämmer sig för att hon ska äta gräs, drar ner huvudet och börjar äta och jag kunde inte sluta skratta. En engångsgrej samt att vi var där nere för att hon skulle få äta lite gräs.
3. En dag, vi var på ett nytt ställe. Vi hade stått och väntat länge och Lucy tänkte inte göra som jag ville längre. När vi väl skulle bege oss iväg så vägrade hon gå efter de andra hästarna. Ville bara vända tillbaka och gå hem. Vilket resulterade i den här bilden då vi var ett ekipage med två olika viljor.
 
Så utifrån någon enstaka bild så kan man inte dömma ut någon.
 
2013-01-02 @ 12:54:39 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Ebba!

Sv: Tack så jätte mycket! Skönt att se att det lönare sig att kämpa som jag vet inte vad!! Kul också att andra ser hur mycket jag slitit och bråkat med Toffe!

Kram Ebba!

2013-01-02 @ 18:15:20
URL: http://bffryttarna.blogg.se
Postat av: Kajsa Johansson

Så grymt bra inlägg! Det är så sant!
Jag är så trött på folk som dömer utifrån en bild!

2013-01-02 @ 22:49:05
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0